dijous, 11 d’octubre del 2012

Possible exercici a una aula de primària


ÉS CORRECTE LA INFORMACIÓ QUE HAS CERCAT?


OBJECTIUS:
·      Aprendre a seleccionar la informació.
·      Comprovar la fiabilitat de la informació.

DESTINATARIS:
·      Grups de 6è de primària.
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT:
Al principi de la classe, cercarem les dimensions d’avaluació dels documents a l’aula, a partir d’un text, amb l’ajuda del professor.
Després d’haver treballat aquest text conjuntament, ells, organitzats en petits grups de treball ( 2/3 persones ), han de cercar informació sobre el tema que ells vulguin, i hauran d’elaborar una fitxa, explicant les dimensions de la seva informació, per exemple: l’autoria, l’audiència, la data...
I a la propera classe, hauran d’exposar davant els seus companys perquè han triat aquella informació i donar la fitxa al professor.
Si veiem que els alumnes han assolit els objectius fixats, podem realitzar el mateix exercici amb la informació digital.
AVALUACIÓ:
Per una part avaluarem, si han assolit els objectius marcats anteriorment, a través de l’exposició; per un a altre part, avaluarem si han aplicat correctament les dimensions establertes, mitjançant la fitxa.

3 comentaris:

  1. La vostra activitat és molt interessant, encara que creiem que es poden ampliar els objectius. A la descripció es poden extreure més objectius dels que heu assenyalat, com per exemple, fomentar l'esperit crític.


    ResponElimina
  2. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  3. El nostre grup troba l'activitat molt interessant, i ens ha agrdat especialment que el tema sigui lliure, ja que fomenta la motivació entre altres coses. Encara que potser que plantejar als alumnes un tema massa obert els porti a no complir els objectius i la finalitat de l'activitat que el mestre tenia pensat en un principi.

    ResponElimina