ÉS CORRECTE LA INFORMACIÓ QUE HAS CERCAT?
OBJECTIUS:
· Aprendre a seleccionar la informació.
· Comprovar la fiabilitat de la informació.
DESTINATARIS:
·
Grups de 6è
de primària.
DESCRIPCIÓ
DE L’ACTIVITAT:
Al principi de la classe, cercarem les
dimensions d’avaluació dels documents a l’aula, a partir d’un text, amb l’ajuda
del professor.
Després d’haver treballat aquest text
conjuntament, ells, organitzats en petits grups de treball ( 2/3 persones ),
han de cercar informació sobre el tema que ells vulguin, i hauran d’elaborar
una fitxa, explicant les dimensions de la seva informació, per exemple: l’autoria,
l’audiència, la data...
I a la propera classe, hauran d’exposar
davant els seus companys perquè han triat aquella informació i donar la fitxa
al professor.
Si veiem que els alumnes han assolit els
objectius fixats, podem realitzar el mateix exercici amb la informació digital.
AVALUACIÓ:
Per una part avaluarem, si han assolit els
objectius marcats anteriorment, a través de l’exposició; per un a altre part,
avaluarem si han aplicat correctament les dimensions establertes, mitjançant la
fitxa.
La vostra activitat és molt interessant, encara que creiem que es poden ampliar els objectius. A la descripció es poden extreure més objectius dels que heu assenyalat, com per exemple, fomentar l'esperit crític.
ResponEliminaL'autor ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaEl nostre grup troba l'activitat molt interessant, i ens ha agrdat especialment que el tema sigui lliure, ja que fomenta la motivació entre altres coses. Encara que potser que plantejar als alumnes un tema massa obert els porti a no complir els objectius i la finalitat de l'activitat que el mestre tenia pensat en un principi.
ResponElimina