dilluns, 17 de desembre del 2012

Presentació d'un conte


OBJECTIUS

  • Estimular la creativitat dels alumnes a l’hora d’inventar un conte.
  • Adquirir bons hàbits i habilitats a l’hora d’exposar en públic.
  • Conèixer i utilitzar les presentacions multimèdia, aprofitant tots els seus recursos (imatges, vídeos, sons, text, animacions...) però sense abusar d’aquests.
  • Aprendre a treballar en grup i adquirir habilitats socials al respecte: crear el conte entre tots, decidir els recursos que s’utilitzaran, l’estil i l’estructura de les diapositives.

DESTINATARIS

Aquesta activitat està dirigida als alumnes de segon cicle per tal d’introduir-los en el domini de les presentacions multimèdia. Considerem que el segon cicle és el més idoni per aquesta activitat perquè tenen les habilitats necessàries en el maneig bàsic de l’ordinador i poden ser introduïts ja en l’ús d’eines de presentació.


DESENVOLUPAMENT

El primer pas és organitzar els alumnes i l’aula en grups de quatre persones. Els grups hauran de ser heterogenis per tal de que els més avantatjats ajuden a aquells amb més dificultats.
El mestre comunicarà la tasca que hauran de realitzar, marcant clarament els objectius del grup i el desenvolupament de l’activitat a fer. Una vegada tots els alumnes tinguin clar què és el que han de fer, el mestre els explicarà i mostrarà els recursos dels que disposen amb les presentacions de Power Point o OpenOffice, ja que són les més senzilles per començar en aquest àmbit.
L’activitat consisteix en inventar un conte per grups, que després hauran de representar a classe.
Primer, discutiran en grup el contingut del conte, el lloc i el temps, el perfil dels personatges  i hauran d’escriure en paper les idees principals per després desenvolupar el conte sencer. Abans de començar la presentació a l’ordinador, també hauran de decidir en grup l’estructura de la presentació, l’estil de les diapositives, les imatges, sons, vídeos, text que afegiran...
El següent pas és preparar la presentació amb les parts principals del conte a cada diapositiva per a que serveixi de suport a la narració del conte que faran davant la classe.
Dedicarem una classe a l’exposició de tots els grups. També inclourem un temps després de cada exposició per a que els companys s’avaluen uns als altres: que expliquin què els ha agradat més i què menys del conte i de la presentació que han utilitzat.

                             

AVALUACIÓ

Realitzarem una avaluació continua de tot el procés que han dut a terme els diferents grups. L’objectiu principal d’aquesta avaluació és conèixer com s’ha organitzat el grup, possibles dificultats a l’hora de prendre decisions o en la realització del propi conte, possibles conflictes entre els companys de grup, els rols que han protagonitzat cada membre dins del grup i nivell de participació i implicació de tots els membres.
També avaluarem la pròpia exposició i la presentació emprada, tindrem en compte: com han desenvolupat l’exposició, si han participat tots els membres i la claredat, estil i nivell de suport de la presentació.
Per últim, també tindrem en compte com han avaluat a la resta dels companys: si han estat objectius, si aporten possibles solucions als problemes que han detectat i si són empàtics a l’hora de explicar els errors de la resta (sense ofendre).


Aquí us deixem l’exemple que nosaltres hem fet:















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada